Wiedza i kompetencje
z fizyki, chemii i informatyki na potrzeby gospodarki - WIKING
Biuro Karier Studenckich Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UJ
Ostatnie oferty pracy
Konsultant
Oferta pracy
Konsultant Infolinii
Oferta pracy
Telefoniczny Doradca
Oferta pracy
Front-End Developer
Oferta pracy
Programista PHP
Oferta pracy
pozostałe oferty

Szkolenia
Szkolenia

Obecnie nie ma żadnych planowanych szkoleń w naszej bazie. Wszystkie szkolenia, które się odbyły są dostępne w archiwum.

Informatyka Stosowana

I i II stopnia stacjonarne
I i II stopnia, niestacjonarne
III stopnia (doktoranckie)

Specjalizacje:

    • Ogólna
    • Modelowanie i animacja 3D
    • Produkcja gier wideo

 

Bloki programowe na specjalizacji ogólnej:

  • Inżynieria oprogramowania

W ramach tego bloku przewidziane są zagadnienia programowania: programowanie obiektowe i rozproszone, język Java, rozproszone bazy danych, języki skryptowe, techniki WWW i przetwarzanie dokumentów XML.

  • Bioinformatyka

Celem tego bloku jest zapoznanie studentów z możliwościami zastosowań informatycznych w naukach biologicznych i medycynie. Uwzględnione są wszystkie dyscypliny, gdzie oprogramowanie oraz odpowiedni sprzęt informatyczny występują jako istotny element współpracy medyka (biologa) z informatykiem, z uwzględnieniem nauk podstawowych i medycyny praktycznej.

  • Modelowanie komputerowe

Celem bloku jest zapoznanie studentów z metodami i algorytmami modelowania komputerowego oraz jego zastosowaniami w rożnych dziedzinach nauki, techniki, a także biznesu (modelowanie rynków finansowych).

  • Sieci komputerowe i telekomunikacyjne

W tym bloku programowym studenci zapoznają się z technologiami sieci LAN, MAN i WAN: poznają teoretyczne podstawy działania sieci, technologie sieciowe oraz zdobywają praktyczne umiejętności z zakresu konfigurowania urządzeń sieciowych. Zdobywane umiejętności leżą na styku telekomunikacji z problemami współczesnej informatyki.

  • Nowe technologie w informatyce

Blok ten dotyczy zastosowań informatyki w naukach przyrodniczych: studenci poznają podstawy mechaniki kwantowej, fizyki biomateriałów i materii w fazie skondensowanej: półprzewodników dla elektroniki i układów laserowych. Zapoznają się z systemami kontrolno-pomiarowymi, technikami zbierania i przetwarzania danych, cyfrowej obróbki sygnałów, otrzymywania i analizy obrazów.

  • Grafika komputerowa i projektowanie

Zajęcia kształcą umiejętności posługiwania się popularnymi narzędziami do grafiki komputerowej i multimediów, uczą animacji komputerowej, konstrukcji stron internetowych.


NOWOŚĆ!
 

Wychodząc naprzeciw ogromnemu zapotrzebowaniu polskiego rynku pracy na specjalistów z sektora elektronicznej rozrywki, Uniwersytet Jagielloński uruchomił atrakcyjne specjalizacje w ramach studiów II stopnia:

Produkcja gier wideo oraz Modelowanie i animacja 3D  (studia stacjonarne i niestacjonarne) na kierunku Informatyka Stosowana; studia realizowane na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UJ,

- Projektowanie gier wideo (studia stacjonarne) na kierunku Kulturoznawstwo (spec. filmoznawstwo); studia prowadzone przez Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ.

Student wybierając Modelowanie i animację 3D będzie mógł pracować w przyszłości jako programista grafiki, dzięki znajomości narzędzi m.in. do renderingu scen, zaś absolwent Produkcji gier wideo znajdzie zatrudnienie jako główny programista gry, a więc osoba gotowa do pokierowania zespołem osób tworzących kod programu. Kończąc Projektowanie gier zdobędzie zdolności i wiedzę m.in. z zakresu ludologii oraz pisania scenariuszy.

Uniwersytet Jagielloński ma już kilkuletnie doświadczenie dotyczące kształcenia w zakresie tworzenia gier wideo zdobyte w ramach Europejskiej Akademii Gier, profesjonalnej szkoły profilowanej pod kątem kompleksowego kształcenia twórców gier wideo. Powstała ona w 2008 roku dzięki połączonym siłom Uniwersytetu Jagiellońskiego i Akademii Górniczo-Hutniczej oraz współpracy wielu firm tworzących gry komputerowe (m.in. CD Projekt, Reality Pump czy Blooberteam).

Otrzymawszy jednak dofinansowanie ze środków unijnych, UJ prowadzi aktualnie studia magisterskie uzupełniające, dzięki dotacji studenci za naukę na tych studiach nie ponoszą żadnych kosztów.

Umiejętność tworzenia gier wideo, tworzenia grafiki i animacji 3D dla potrzeb kina, telewizji, reklamy stanowi bardzo duży atut na rynku pracy. Osoby zatrudnione w tym sektorze należą do najbardziej rozchwytywanych specjalistów i są jednymi z najlepiej opłacanych pracowników.

Więcej informacji na temat wyżej wymienionych specjalizacji można znaleźć na stronie: http://www.gry-wideo.if.uj.edu.pl/

Facebook: Tworzenie Gier Wideo na Uniwersytecie Jagiellońskim.



Sekretariat Informatyki Stosowanej:

ul. prof. Stanisława Łojasiewicza 11, 30-348 Kraków                                                                            Pokój H-0-04


mgr Anna Czeluśniak
e-mail: a.czelusniak@uj.edu.pl                                                                                                            tel. 12 664 5439


Ewa Łanoszka
e-mail: ewa.lanoszka@uj.edu.pl                                                                                                         tel. 12 664 4886


Godziny otwarcia sekretariatu:
pn., wt., czw., pt.: 10.00 – 14.00

Wyszukiwanie
Newsletter
Podaj swój e-mail aby otrzymywać najnowsze informacje z Biura Karier
e-mail:
Logowanie
Login
Hasło
Zapamiętaj
Galeria zdjęć

Małopolska Noc Naukowców 2018
Galeria multimediów
Bliżej Nauki: Supermasywne czarne dziury: jak je zobaczyć i zważyć? - dr hab. Łukasz Stawarz, prof.
Bliżej Nauki: Supermasywne czarne dziury: jak je zobaczyć i zważyć? - dr hab. Łukasz Stawarz, prof.
Warto odwiedzić
Bliżej Nauki
Naukowe Czwartki
Copyright © Uniwersytet Jagielloński
start | mapa strony | kontakt   Kanał RSS Facebook Youtube
Kapitał Ludzki
Fundusz Społeczny
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego